sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

5 Päivä

Aika sekavilla fiiliksillä menin tämän päivän. Kerrankin sain nukuttua hyvin ja ensinmäisen kerran heräsin kellonsoittoon. En olis kyllä halunnut nousta koska väsytti niin vietävästi.  Jalat ja takapuoli oli kipeät ja kireät, vaivoin sain hilattua itseni ylös. Väsymys siis alkaa näkymään. Aamupalan jälkeen fiilis oli hyvä ja tuntui että taas mennään. Vartin ajettuani puuskittaiseen vastatuuleen alkoi usko horjua, olinhan aikaisempina päivinä "tykitellyt" parhaillaan jopa 26 km keskivauhtia. Henkisesti olin aika romuna. Ensinmäinen rengasrikko viellä meni ihan ok, mutta toisen sattuessa ja pumpun hajottua ensin nauratti ja sitten alkoi ärsyttämään. Olin antanut J&J paremman pumpun ja kun pumppailin omalla Mikki Hiiri pumpulla niin pää poksahti ja näin kun se lensi pitkälle pusikkoon. Olin saanut renkaaseen n. puolet ilmaa. Eikun eteenpäin. Tässä vaiheessa Raaheen oli matkaa n.25 km ja kello oli 16.45. Sain selville että Prisma sulkeutuu klo 18 siis kaikki peliin ja eikun kampea suoraksi. Vastatuuli ja vesisade teki tehtävän, taisi siinä jokunen kyynel vierähtää poskelle. Se oli jotenkin koko reissun "kulminaatio piste". Olin varmaan aika näky kun vesisateessa pistelin 8 tietä puolityhjällä renkaalla kohti Raahea tippalinssissä. Tiesin etten kerkeä, mutta jostain syystä en luovuttanut. 7 km ennen Raahea vesisade loppui ja tuulikin hieman tyyntyi. Olin Prisman pihassa 17.45 Kerkesin koska en luovuttanut. Sisälle mentäessä kädet tärisi ja olin niin väsynyt että piti tulla takaisin ulos varmistamaan renkaan ja venttiili koko. Ostin vararenkaan, toimivan pumpun, limukkaa ja namia. Nyt olen kokenut Flown ja sen kun on kaikista huonoin ja vaikein hetki. Kiitos tässä vaiheessa kaikille ystäville jotka jaksoitte kannustaa minua tänään eteenpäin. :-)
Pääsin Pyhäjoelle klo 20 maissa ja kolleegani ystävällisesti minut majoitti. Saunassa käyty, pyykit pesty, pyörä huollettu (uusi sisusrengas) ja tankkaus huomiselle aloitettu. Taas maailman on hieman parempi paikka elää. :-)
Aamulla kun herään niin olen taas henkisesti hieman vahvempi.

Hieman "faktaa" ;-)
- 5 pv ajettu 830km ka. 24.6 km/h
- päivä ka. 166 km päivään
- olen siis istunut satulassa vähintään sen 7 h päivässä
- rengas on pyörinyt 415.000 krt
- sydän on lyönyt n. 700.000krt
- pumpannut verta 60.000 l joka on 1 1/2 säiliörekka-autollista verta
- kuluttanut energiaa n. 30.000 Kca
- olen juonut n. 25l urheilujuomaa/vettä.
- 10 l lighti limua
- 5 l +maitoa
- 2 pll valkoviiniä
- 1l siideriä
- lukematon kilomäärä energiapatukoita (yök) suklaata, namia, suolapähkinöitä jne.
- paljon vaseliiniä, bepantheniä, Ac3 ja hydrocortisonia

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti